Met de klant of medewerker de arena in

Wanneer binnen organisaties wordt nagedacht en gesproken over het inzetten van klant- en medewerkeronderzoek dan komt het geregeld voor dat in eerste instantie wordt gedacht aan vragenlijsten. Ellenlange vragenlijsten met meer dan veertig vragen over allerhande onderwerpen, waarbij na vraag vier voor de meeste mensen, die de lijst mogen of moeten invullen, de motivatie al wegvalt. De directe consequentie: het verdwijnen van de vragenlijst in de prullenbak van de computer of er volgt, als het tegenzit, een invuloefening met gewenste antwoorden. Dit laatste zeker wanneer invulling van de vragenlijst, om wat voor reden dan ook, verplicht wordt gesteld.

Tevredenheid over het toilet

Gelukkig is er tegenwoordig veel meer mogelijk en dragen nieuwe kennis en technologische ontwikkelingen bij aan verbetering van methoden. De gewenste informatie is bijvoorbeeld ook te achterhalen middels korte gerichte vragenlijsten, die via de mail of met behulp van een app worden opgehaald. Een ander mooi voorbeeld op dit gebied zijn touchscreens in een klantentoilet met vragen over de hygiëne. Directer en makkelijker kan het niet. En dit alles als waardevolle aanvulling op de gesprekken met medewerkers of klanten. Het kan echter nog anders en ook dynamischer. Ga gewoon eens met de klanten of medewerkers de arena in.

Bloed vergieten…

De Arena? Nee, in deze niet het voetbalstadion in Amsterdam of een hotel met een vergelijkbare naam. Het gaat ook niet over arena’s, zoals deze in het Romeinse rijk werden gebouwd en gebruikt als locatie voor de beruchte en befaamde brood en spelen. De plek waar theatervoorstellingen werden gespeeld, bloed werd vergoten van gladiatoren of slaven die voor de leeuwen werden gegooid met meestal een tragisch einde tot gevolg. Nee, dat is het allemaal niet.


Ruimte om vragen te stellen

Denk in deze bij een arena aan een (virtuele) ruimte waar klanten en medewerkers van een organisatie of medewerkers en leidinggevenden elkaar een in open sfeer de juiste vragen durven te stellen. Dit op basis actuele casuïstiek of thema’s, die bijvoorbeeld betrekking hebben op samenwerking, klantwaarde, trots of tevredenheid. Het aantal invalshoeken is onbeperkt en de setting kan per arena verschillen. Zowel qua samenstelling als de locatie.

Een dagje de arena in

Het voordeel van een arena, mits goed begeleid, is dat er meer openheid, begrip en vertrouwen tussen de gesprekspartners kan ontstaan. Dit op basis van interactie, die in andere vormen van klant- en medewerkersonderzoek ontbreekt of als koud wordt ervaren. Kortom, doe het eens anders. Ga een dagje de arena in. Niet om elkaar te bevechten maar om samen te bouwen aan vertrouwen.
 

Terug naar het overzicht

Voeg opmerking toe
  • Gast - rolex replica

    In the shop counter, it is waiting for someone to rolex replica pick up, it will give it from winding, the rolex replica uk power of life, through the father's hand to the children's hands, the continuation of life information...... "A person's life must have a high-quality mechanical watches, not because of the brand's reputation, not to show off their money. But, when a good watch worn on the wrist, you put out the watch behind the story, is countless craftsmen excellence effort; it gives you is life with ease and comfort, can be passed on the precious." Has been accustomed to omega replica consider from the investment point of view of the purchase table is no longer the most important function of the watch - timing. When the meaning of the rolex replica watch watch as a timing tool gradually faded, it has been separated from the concept of a "accessory", forming its unique culture.

  • Gast - flyen

    Company comps are expected to fall to cheap michael kors the low-teens in the fourth-quarter, and although Deutsche predicts improvement in the next fiscal year, it does not anticipate michael kors outlet uk inflection. Michael Kors was trading down 0.8 percent around $36.45 at the time of publication, just weeks ahead of michael kors replica handbags the company’s fourth-quarter earnings report and June 9 Investor Day.

  • Gast - Bruce

    The item I am asked frequently from males for purchasing recommendations on likewise happens to be one of the most cherished of all in a lady's closet: replica handbags. To which my initial response is, "Well, is this purchase for function or pleasure-- does she require it or simply want it?"You see, the first thing you ought to recognize, sirs, is that there is a difference in between the versatile monstrosities we sling throughout our shoulders to help us schlep around our daily requirements and also the very little things we could fit in the hand of our hand. So,we need louis vuitton replica uk handbags.There's functional as well as there's not practical, and also both make terrific presents.