UWV
Resultaat onderzoek
Voor het meten van de tevredenheid over de informatievoorziening van UWV is een meetmethodiek en een vragenlijst ontwikkeld en ingericht. De vragenlijst is ontwikkeld met een werkgroep met vertegenwoordiging uit elke IV-keten, de Business Service Unit en ICT Services. Er zijn diverse workshops gehouden met de werkgroep om het tevredenheidsonderzoek vorm te geven en in te richten, de IV-board voor te bereiden en de pilot resultaten te bespreken.
De vragenlijst bestaat uit zes onderwerpen: computeromgeving en IV servicedesk (beiden generiek) en communicatie, applicaties, processen en verbeterideeën (allen IV-keten specifiek). De vragenlijst is door de werkgroep, de verschillende Keten MT’s en een twintigtal medewerkers van verschillende disciplines getoetst. Vervolgens heeft de IV-board een ‘go’ gegeven voor de start van het onderzoek.
De klantpopulatie is in 4 representatieve meetmomenten over het jaar bevraagd en de klantbeleving is ‘any time, any place’ door UWV te raadplegen via een dashboard. Daarnaast is door Statisfact tweemaal per jaar verdiepende inzichten geboden in overzichtelijke onderzoeksrapporten en presentaties. Op basis van deze inzichten zijn verbeteracties opgesteld, uitgevoerd en gemonitord.
Samenwerking
“De samenwerking met Statisfact heb ik positief constructief ervaren. Statisfact brengt haar kennis en ervaring op een prettige manier in. Zij benaderen het vraagstuk strategisch en vertalen dit met een pragmatische insteek naar de praktijk.”
Vragen over dit onderzoek of vragen over interne klantbeleving in het algemeen? Neem contact op!