Informatiehuishouding

De Wet open overheid is in 2022 ingegaan.
Is de informatiehuishouding van jouw organisatie hierop ingericht?

Binnen veel overheden zien we een toenemende stroom aan informatie. Ontwikkelingen als de Wet open overheid (Woo) en de kortere doorlooptijd van Woo-verzoeken, vraagt om meer aandacht voor het op orde krijgen, houden en verbeteren van de informatiehuishouding. Met een nul- en effectmeting naar de informatiehuishouding binnen jouw organisatie creëren we inzicht in de omgang met digitale informatie vanuit medewerkerperspectief en helpen we je om met deze inzichten verbeteringen te realiseren.

Dat er een cultuur is waarin medewerkers elkaar feedback geven op de omgang met informatie, het onderwerp een terugkerend agendapunt is in het teamoverleg en dat teams onderling best practices met elkaar delen bijvoorbeeld over actieve openbaarmaking van stukken.

Hoe fijn zou het zijn als het belang van het op orde houden van informatie gemeengoed is binnen de organisatie? En iedereen zich hier verantwoordelijk voor voelt. Dat het helder is wat ervoor nodig is om digitale informatie duurzaam toegankelijk te maken en hierover duidelijke afspraken zijn.

Webinar ‘Goed voorbereid op de Wet open overheid’

Berenschot en Statisfact presenteerden een aantal best practices over de informatiehuishouding binnen de overheid.

In een klein uur ontdek je hoe je effectief en efficiënt de eigen informatiehuishouding in kaart brengt. Bovendien ben je in staat jouw organisatie gericht voor te bereiden op de vereisten van de Wet open overheid (Woo). Bekijk hieronder het volledige webinar terug.

W H I T E P A P E R

Download de whitepaper en ontdek het 5-stappenplan om de informatiehuishouding in jouw organisatie op orde te brengen en goed voorbereid de Woo tegemoet te gaan.

“Als actie zie ik dat de systemen gebruiksvriendelijker en overzichtelijker ingericht moeten worden, zodat we efficiënter kunnen werken en het niet meer nodig is om schaduwarchieven aan te maken. Info terugvinden op de groepsschijf kan ook veel beter en hier zouden betere afspraken over gemaakt moeten worden”

Klantcases

Blogs

 
 

Plan hier je adviesgesprek met Andrew.

Ontdek in 30 minuten waar verbeterpotentieel zit in de informatiehuishouding van jouw organisatie.