Klanttevredenheidsonderzoek

Met klanttevredenheidsonderzoek maak je inzichtelijk hoe tevreden klanten zijn over bepaalde producten en diensten, de service of het contact met jouw organisatie. Met de inzet van marketing- en communicatie-initiatieven worden vaak beloftes gedaan. Met een klanttevredenheidsonderzoek wordt getoetst in hoeverre die beloftes ook waargemaakt worden in de ogen van de klant.

Behouden van klanten is goedkoper dan het zoeken naar nieuwe klanten

Met klanttevredenheidsonderzoek ben je bovendien in staat om aanknopingspunten te identificeren waarmee je snel een verhoging in de kwaliteit van dienstverlening en een positieve klantbeleving kunt realiseren. Het resultaat is dat je concrete verbeteracties en aanbevelingen krijgt waarmee je direct aan de slag kunt. De uitkomsten bieden handvatten om tussentijds bij te sturen tijdens de klantreis en klanten langer aan je te binden.

Ligt je dienstverlening nog in lijn met de doelstellingen van je klant? Lever je nog wel de kwaliteit waar de klant naar op zoek is?

Is er ruimte om ambassadeurschap te stimuleren onder klanten? Groeit de dienstverlening wel mee met de groei van je klanten?

Maar ook intern is dit onderzoek van grote waarde. Hoe klantbewust is je organisatie en hoe klantgericht zijn medewerkers? Weten medewerkers wanneer ze een klant op het moment van de waarheid in de spotlight moeten zetten? Of zijn er klanten onderbelicht?

De voordelen van een klanttevredenheidsonderzoek

Ontdek wat je klant denkt

Ontdek wat klanten écht over je denken (en niet wat ze tegen je zeggen). Met deze inzichten wordt actie ondernomen om loyaliteit en klantwaarde te verhogen.

Breng trends in kaart

Door het herhalen van het onderzoek wordt de ontwikkeling van de klantbeleving en de effecten van ondernomen acties beoordeeld.

Klantgerichtheid start al bij de onderzoeksmethodiek

Kies altijd een passende aanpak voor jouw doelgroep. Surveys, diepte-interviews of klantpanels. Continu of periodiek. Online of offline.

Vermenigvuldig de impact op je organisatie met onze bewezen onderzoeksmethode.

“Ik zou de samenwerking met Statisfact omschrijven als prettig en goed in het vertalen van de behoeften naar een goed onderzoek. En daarnaast een goede uitvoering. De contacten waren ook fijn en dan is het prettig samenwerken. Een tip om ons nog beter van dienst te zijn is wat mij betreft: Jullie hebben goed onze behoefte vertaald in een onderzoek. Maar jullie mogen ook nog iets meer adviseren door bijvoorbeeld andere voorbeelden te laten zien hoe wij het ook kunnen doen. Zo bepalen jullie mee in onze behoeften.”

Waarom Statisfact?

Onze klantbelofte

Je bent verzekerd van een pragmatische en resultaatgerichte aanpak. Geen dikke rapporten, maar beweging in teams binnen jouw organisatie. We bieden heldere inzichten waarmee je direct aan de slag kan samen met geactiveerde en betrokken mensen die met de resultaten verder willen.

Unieke aanpak

Door jarenlange ervaring hebben we een unieke aanpak ontwikkelt om onze opdrachtgevers te helpen bij een professionele en efficiënte uitvoering van onderzoek. Ieder onderzoeksinitiatief doorloopt 7 stappen van meten en verbeteren. De exacte invulling bepalen we samen met jou.

Ervaring

Onze bedrijfsactiviteiten zijn gestart in 2003 en in die jaren hebben we vele onderzoeken op het gebied van klanttevredenheid mogen uitvoeren voor onze klanten. Bekijk om een indruk te krijgen van succesvolle projecten vooral de cases onder aan deze pagina.

Gedreven en inspirerend

We zijn trots op wat we doen. We voeren onze projecten uit met enthousiaste en gemotiveerde mensen en zien die gedrevenheid ook graag terug bij onze klanten. Daarnaast hopen we anderen te inspireren en hen aan te zetten tot actie door onze kennis en ervaringen te delen. Ook faciliteren we benchlearning door klanten met elkaar in contact te brengen om van elkaar te leren.

Klantcases klanttevredenheidsonderzoek

 
 

Plan een afspraak in met onze expert Maarten…

…en ontdek in 30 minuten hoe jij het meeste resultaat haalt uit een klanttevredenheidsonderzoek.