
Nieuws
Statisfact opnieuw gecertificeerd: ISO 20252
Leuk om te kunnen melden dat we voor de komende drie jaar weer gecertificeerd zijn voor ISO 20252! Elke drie jaar worden we getoetst voor de hercertificering en jaarlijks vindt er een surveillance bezoek plaats.
We hechten veel waarde aan de kwaliteitsbewaking van ons werk. Het voldoen aan de eisen uit de norm biedt onze klanten dan ook de garantie dat de verschillende elementen van het onderzoeksproces volgens de juiste standaard en op een verifieerbare en consistente manier worden uitgevoerd.
Nieuw! 🚀 Sluit je aan bij de Learning Community Samenwerkingscultuur
Vandaag lanceren wij samen met PROOF Adviseurs onze Learning Community Samenwerkingscultuur op LinkedIn. In deze community delen we kennis, ervaringen en best practices over samenwerkingscultuur. We nodigen je uit om actief deel te nemen door te reageren op onze posts en polls. Samen kunnen we een cultuur van samenwerking bevorderen en versterken. Je vindt de learning community hier: https://lnkd.in/dTBpk485.
Inspiratiesessie: werken aan de Woo
Per 1 november 2024 verplicht de Wet open overheid (Woo) overheden de informatiecategorieën uit tranche 1 uit eigen beweging openbaar te maken. Inmiddels hebben overheidsorganisaties de eerste stappen gezet om zich voor te bereiden op de actieve openbaarmaking. En dat blijkt de nodige (organisatorische) uitdagingen met zich mee te brengen: sommige categorieën zijn lastig te doorgronden en ook moeten overheidsorganisaties aan de slag met de inspanningsverplichting. Ook de roep in de maatschappij om een open en transparante overheid blijkt lastig handen en voeten te geven. Want hoe doet u dat?
Wob, Woo, Wep, Wmebv, SDG - de afkortingen uitgelegd
Wob, Woo, Wep, Wmebv, SDG…de afkortingen vliegen je om de oren als het gaat om digitalisering en het creëren van een transparante overheid. Maar wat betekenen al deze afkortingen nu eigenlijk?
Zo krijg je inzicht in grensoverschrijdend gedrag op de werkvloer
Een veilig werkklimaat wordt al snel geassocieerd met ongewenst gedrag en integriteitsschending. Hoe krijg je inzicht in mogelijk grensoverschrijdend gedrag op de werkvloer, zodat je adequaat kan optreden en een veilig werkklimaat kan creëeren voor je medewerkers?
De 5 positieve effecten van een klanttevredenheidsonderzoek op jouw organisatie.
In dit blog bieden we je de 5 positieve effecten van klanttevredenheidsonderzoek op jouw organisatie. Daarnaast lees je meteen hoe Alfa Accountants en Adviseurs klantonderzoek succesvol ingezet heeft.
De Wet open overheid (Woo). Heeft jouw organisatie haar veranderaanpak al klaar?
De Wet Open Overheid verplicht overheidsorganisaties tot twee acties: actieve openbaarmaking van documenten en het op orde brengen en houden van de informatiehuishouding. In dit blog leggen we uit wat dat inhoudt en hoe je een vliegende start maakt in de voorbereiding op de Woo.
In 5 stappen naar een periodiek medewerkersonderzoek en wat het je oplevert
We leggen uit hoe je een effectief medewerkersonderzoek uitvoert om gevoel te krijgen bij het welzijn van medewerkers, de tevredenheid van medewerkers over de werkomgeving en de betrokkenheid van medewerkers bij de organisatie en de organisatiedoelen.
Waarom een medewerkersonderzoek belangrijk is in tijden van organisatieverandering
Veel organisaties vinden het lastig om te bepalen wat een medewerkersonderzoek nou oplevert en hoe je dat effectief uitvoert. In dit blog bieden we je in 3 onderdelen inzicht in de theorie, de praktijk en de opvolging van van medewerkersonderzoek in tijden van verandering.
Zo bereid je jouw organisatie voor op de Wet open overheid
De samenleving vraagt om meer transparantie van de overheid over haar besluitvorming en de uitvoering van beleid. Iets dat we terugzien in ontwikkelingen als de in januari aangenomen initiatiefwet open overheid (Woo) en de toename aan Wob-verzoeken. De Woo regelt dat overheidsinformatie beter vindbaar, uitwisselbaar, te ontsluiten en te archiveren is. Dit vraagt om meer aandacht voor het op orde krijgen, houden en verbeteren van de informatiehuishouding.
In 5 stappen naar een effectieve nulmeting informatiehuishouding
Ontdek de 5 cruciale stappen van een effectieve nulmeting - hét startpunt om je informatiehuishouding op orde te brengen.
Implementatie omgevingswet vraagt om cultuuromslag
In Nederland hebben we veel regels over onze leefomgeving. Het is de bedoeling dat de Omgevingswet de regels over de fysieke leefomgeving eenvoudiger en beter maakt. De Omgevingswet bundelt 26 wetten en honderden andere regelingen voor onder meer ruimtelijke ordening, infrastructuur, milieu en water.
Invoering BRO, iedereen heeft baat bij inzicht in de voortgang!
Grote opgaven als de energietransitie, klimaatadaptatie, de woonopgave en economische groei, hebben enorme impact op de directe leefomgeving, en niet alleen boven, maar ook ónder de grond. Al deze opgaven hebben te maken met het gebruik van de ondergrond. Ruimtelijk en integraal inzicht in de ondergrond is dan ook van essentieel belang. Om die reden wordt er gewerkt aan de Basisregistratie Ondergrond (BRO).
Basisregistraties worden ruim voldoende gewaardeerd, maar het gebruik is niet makkelijk
Uit het onderzoek komt naar voren dat de basisregistraties veel gebruikt worden, zowel binnen als buiten de overheid. De gebruikers van de basisregistraties geven een ruime voldoende en zijn doorgaans tevreden over de gegevens en de mogelijkheden van de basisregistraties. Het gebruik van de basisregistraties blijkt echter niet altijd even gemakkelijk
Luisteren naar de klant is de beste marketing
Het is voor organisaties noodzakelijk beter te leren luisteren naar de klant, waaraan klantonderzoeken als instrument een waardevolle bijdrage kunnen leveren. In dit artikel ontdek je waarom en hoe.
Met de klant of medewerker de arena in
Het voordeel van een arena, mits goed begeleid, is dat er meer openheid, begrip en vertrouwen tussen de gesprekspartners kan ontstaan. Dit op basis van interactie, die in andere vormen van klant- en medewerkersonderzoek ontbreekt of als koud wordt ervaren. Kortom, doe het eens anders. Ga een dagje de arena in. Niet om elkaar te bevechten maar om samen te bouwen aan vertrouwen.
Geen klantbeleving zonder medewerkerbeleving
Medewerkersbeleving en klantbeleving zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden en zijn daarmee in deze dynamische tijd van groot belang voor het voortbestaan van organisaties. De consequenties daarvan lees je in dit artikel.