Projectevaluaties
Door inzicht te creëren in de beleving van je klanten met betrekking tot je dienstverlening wanneer je een project oplevert of een projectfase afrondt, weet je hoe je het bij een volgend project nóg beter kan doen.
Uiteindelijk moet de klantbeleving centraal staan bij elk project en dus is het zaak dat je je bij elk project afvraagt of er dingen anders of beter hadden gekund.
Zet je (interne) klant altijd centraal bij het uitvoeren en afronden van een project
Zelfreflectie is niet alleen belangrijk voor de mens maar ook voor organisaties. Dit geldt ook bij het uitvoeren en opleveren van projecten, bijvoorbeeld wanneer er een organisatieverandering plaatsvindt. Het is simpel: je kan als organisatie niet leren en verbeteren als je niet bereid bent kritisch terug te kijken.
Door jezelf altijd de vraag te stellen wat er goed en fout ging bij het uitvoeren van het project kom je tot concrete acties die je bij een volgend project kan verbeteren of, in geval van succes, juist herhalen.
Vergeet ook niet tussentijds te evalueren, zodat je nooit achter de feiten aanloopt en op tijd kan bijsturen om de impact van het beoogde project te verhogen, de klantbeleving te versterken en het succes te waarborgen.
De voordelen van een projectevaluatie
Directe feedback op de kwaliteit van je dienstverlening
Krijg na het afronden van een project of projectfase direct inzicht in de beleving van interne of externe klanten over de geleverde dienstverlening.
Stuur bij tijdens het project in plaats van erna
Loop niet langer achter de feiten aan door jaarlijks achteraf te kwaliteit van je dienstverlening te meten. Door tussentijds de kwaliteit “event-driven” te meten, kun je tijdig bijsturen.
Leesbare rapporten met concrete actiepunten voor verbetering
Maak de resultaten van de evaluatie visueel en makkelijk benaderbaar door overzichtelijke en actiegerichte rapporten in een dashboard te laten inlopen.
“Als actie zie ik dat de systemen gebruiksvriendelijker en overzichtelijker ingericht moeten worden, zodat we efficiënter kunnen werken en het niet meer nodig is om schaduwarchieven aan te maken. Info terugvinden op de groepsschijf kan ook veel beter en hier zouden betere afspraken over gemaakt moeten worden”
Waarom Statisfact?
Onze klantbelofte
Je bent verzekerd van een pragmatische en resultaatgerichte aanpak. Geen dikke rapporten, maar beweging in teams binnen jouw organisatie. We bieden heldere inzichten waarmee je direct aan de slag kan samen met geactiveerde en betrokken mensen die met de resultaten verder willen.
Unieke aanpak
Door jarenlange ervaring hebben we een unieke aanpak ontwikkelt om onze opdrachtgevers te helpen bij een professionele en efficiënte uitvoering van onderzoek. Ieder onderzoeksinitiatief doorloopt 7 stappen van meten en verbeteren. De exacte invulling bepalen we samen met jou.
Ervaring
Onze bedrijfsactiviteiten zijn gestart in 2003 en in die jaren hebben we vele projectevaluaties mogen uitvoeren voor onze klanten. Bekijk om een indruk te krijgen van succesvolle projecten vooral de cases onder aan deze pagina.
Gedreven en inspirerend
We zijn trots op wat we doen. We voeren onze projecten uit met enthousiaste en gemotiveerde mensen en zien die gedrevenheid ook graag terug bij onze klanten. Daarnaast hopen we anderen te inspireren en hen aan te zetten tot actie door onze kennis en ervaringen te delen. Ook faciliteren we benchlearning door klanten met elkaar in contact te brengen om van elkaar te leren.
Klantcases projectevaluaties
Plan een afspraak in met onze expert Andrew…
…en ontdek in 30 minuten hoe jij het meeste resultaat haalt uit een projectevaluatie in jouw organisatie.