Klantcases
Om te laten zien hoe de verschillende type onderzoeken bijdragen aan het succes van je organisatie, presenteren we onze mooiste klantcases. Heb je na het lezen van deze cases nog vragen of heb je behoefte aan onderzoek binnen je eigen organisatie?
Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat
Hoe een integriteitsonderzoek inzicht bood in het integriteitsklimaat, de dilemma’s onder medewerkers en managers en de mate waarin grensoverschrijdend gedrag zich voordoet binnen de organisatie.
OCW Gemeente Den Haag
Hoe een nulmeting datagedreven werken inzicht bood in de belemmeringen in het gebruik van data, concrete verbeteracties en het belang van datagedreven werken vanuit het oogpunt van de medewerkers.
AHAM Vastgoed BV
Hoe met een klantonderzoek inzicht werd verschaft in de kwaliteitsbeleving en tevredenheid van huurders om de dienstverlening te verbeteren.
Alfa Accountants en adviseurs
Hoe met een kwalitatief klantonderzoek klanten actief betrokken werden bij het vormgeven van een nieuw beleidsplan.
Programma Aan de slag met de Omgevingswet – Monitoring implementatie
Hoe een voortgangsmeting van de implementatie van de Omgevingswet inzichten bood in de impact van de nieuwe wetgeving op de overheden en haar werknemers.
Rijkswaterstaat Centrale Informatievoorziening
Hoe evaluaties en klanttevredenheidsonderzoeken Rijkswaterstaat in staat stelde de inkoop en uitvoer van diensten te uniformeren, professionaliseren en verbeteren.
ABB Bouwgroep
Hoe ABB met een medewerkerstevredenheidsonderzoek ontdekte waar verbetering nodig was op het gebied van verschillende thema’s zoals werkzaamheden, werkdruk, leidinggevende, ontwikkelingsmogelijkheden en werken ten tijde van de corona-crisis.
Ontwikkeling en Services Rijkswaterstaat
Hoe een medewerkersonderzoek Rijkswaterstaat Centrale Informatievoorziening (CIV) inzicht bood in de werkbeleving van zijn medewerkers nadat er grote organisatieveranderingen hadden plaatsgevonden.
NS Klantenservice
Hoe medewerkeronderzoek de effecten van organisatieveranderingen in kaart brengt.
Programmabureau BRO
Hoe jaarlijkse survey onderzoeken en activatiesessies hebben geleid tot meer inzicht in de effectiviteit van de geïmplementeerde BRO wetgeving.
Gemeente Weert
Hoe een nulmeting actiegedreven inzichten biedt in hoe medewerkers omgaan met digitale informatie.
Minsterie van BZK - Consultatie GeoSamen
Hoe een gebruikersonderzoek het ministerie van BZK de inzichten gaf om hun visie op de toekomst van de geosector te schrijven.
NXP Semiconductors
Statisfact evalueert de kwaliteit van de facilitaire producten en diensten vanuit klantperspectief. Het doel van het onderzoek is het overbrengen van de visie van afdeling Facilities en het verkrijgen van inzicht in het imago van deze afdeling.
Rijkswaterstaat - Documentair Informatiemanagement (DIM)
Afdeling Documentair Informatiemanagement was op zoek naar een manier om de ‘klanten’ van de afdeling beter te leren kennen, zowel in hun behoefte bij het toepassen van wet- en regelgeving als in de afname van diensten. Om die reden is een klantonderzoek uitgevoerd onder alle medewerkers.
Politie - Meldkamer Noord Nederland
Om de missie “Wij helpen helpen!” waar te kunnen maken, vroeg de Meldkamer Noord Nederland zich af of het huidige proces van meldingen nu in ruime mate voldoet, om een goede basis te zijn voor doorontwikkelingen naar de Meldkamer van de Toekomst.
Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid
Om beter inzicht te verkrijgen in het informatiebeheer op dit moment, is door een van de ministeries besloten om door Statisfact een nulmeting en effectmeting uit te laten voeren. De resultaten uit de nulmeting dienen als input voor de uitrol van het programma Informatiebeheer. De effectmeting geeft het ministerie inzicht in de impact van ondernomen acties.
Capri Hartrevalidatie
Hoe Capri met een medewerkerstevredenheidsonderzoek ontdekte waar verbetering nodig was op het gebied van verschillende thema’s zoals samenwerking, werkdruk, zelfmanagement, sfeer en werken in de coronaperiode.
Nationaal Dataportaal Wegverkeer
Hoe een evaluatieonderzoek NDW-partners inzicht gaf in het functioneren van de NDW organisatie en handvatten bood om tot een concreet Ondernemingsplan te komen.
Leids Universitair Medisch Centrum
Voor het Directoraat ICT van het LUMC voert Statisfact jaarlijks een onderzoek uit naar de tevredenheid van de interne klanten, en worden de resultaten met klanten verdiept in Arenasessies.