Klantcases
Om te laten zien hoe de verschillende type onderzoeken bijdragen aan het succes van je organisatie, presenteren we onze mooiste klantcases. Heb je na het lezen van deze cases nog vragen of heb je behoefte aan onderzoek binnen je eigen organisatie?
Rijkswaterstaat Verkeer- en Watermanagement
Hoe een monitor Rijkswaterstaat in staat stelde om organisatieveranderingen jaar op jaar en vanuit het perspectief van de medewerker te evalueren.
Meldkamer Noord-Nederland
Statisfact voert tevredenheidonderzoek uit onder de mensen die het alarmnummer 112 hebben gebeld, omdat ze politie, brandweer of ambulance nodig hadden. De betreffende melders, zijn enkele dagen na het contactmoment door Statisfact telefonisch benaderd en gevraagd het 112 gesprek te beoordelen.
Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA)
Statisfact is gevraagd om de Unit ICT te ondersteunen bij het inzichtelijk maken van de beleving van ongeveer 2800 gebruikers. Met deze informatie is de Unit ICT nog beter in staat keuzes te maken ten aanzien van de aangeboden dienstverlening en het verder professionaliseren van de Unit ICT.
Strukton Worksphere
Statisfact voert onderzoek uit onder de interne klanten van de afdeling Facilitair. Met de verkregen resultaten is afdeling Facilitair in staat om concrete verbeteracties te formuleren en haar dienstverlening richting de klantorganisatie continu te verbeteren.
Wageningen Universiteit
Statisfact heeft, samen met Servicemanagers, 22 diepte-interviews gehouden met o.a. BU managers, leerstoelhouders en professoren. Dit heeft geleid tot concrete actiepunten, de zichtbaarheid van IT bij deze doelgroep enorm vergroot en een bijdrage geleverd aan het verder professionaliseren van het relatiemanagement.
Gemeente Den Haag SZW
Statisfact heeft in opdracht van de Gemeente Den Haag een klanttevredenheidonderzoek uitgevoerd naar de dienstverlening van het Intern Dienstencentrum (IDC). De primaire doelstelling was het inzicht verkrijgen in de klantbeleving ten aanzien van de facilitaire, ICT en HR dienstverlening binnen de Gemeente Den Haag en het herleiden van concrete verbeteracties, met de mogelijkheid tot benchmarking en de evaluatie van wijzigingen in de interne processen.
Amref Flying Doctors
Statisfact heeft in 2012, 2015 en 2018 onderzoek uitgevoerd onder bestaande donateurs (per e-mail en per post) en potentiële donateurs (panelonderzoek). Daarnaast zijn 15 stakeholders zoals bedrijvenpartners, stichtingen, leden raad van toezicht en leden comité van aanbeveling, persoonlijk geïnterviewd.
Koninklijke Visio
Voor Koninklijke Visio meet Statisfact continu de beleving en aanbevelingsintentie van patiënten over hun revalidatietraject. Patiënten ontvangen na afronding van het traject een uitnodiging per post of per e-mail en de resultaten worden realtime, via een voor Visio ontwikkeld online te benaderen dashboard, inzichtelijk gemaakt.
Bartiméus
Voor Bartiméus meet Statisfact continu de tevredenheid en aanbevelingsintentie van patiënten over hun revalidatietraject. Patiënten ontvangen na afronding van het traject een uitnodiging per post of per e-mail en de resultaten worden realtime, via een voor Bartiméus ontwikkeld online te benaderen dashboard, inzichtelijk gemaakt.
Minsterie van BZK - Consultaties Samenhangende Objectenregistratie
Hoe een gebruikersonderzoek het ministerie van BZK de feedback gaf om tot een conceptmodel te komen van de Samenhangende Objectenregistratie (SOR).
Rijkswaterstaat
Rijkswaterstaat heeft de afgelopen periode een hele grote verandering ondergaan. Met substantieel minder budget/ FTE’s moest dezelfde productie en kwaliteit gehaald worden. De vraag aan Statisfact was om een Belevingsmonitor te ontwikkelen waarmee we periodiek de beleving van onze medewerkers konden peilen over voor de Verander-opgave belangrijke 7 thema’s.
UWV
Naar aanleiding van de IV-transitie heeft Statisfact in samenwerking met UWV een meetinstrument ontwikkeld om de tevredenheid over de informatievoorziening te kunnen monitoren. In het uitgevoerde onderzoek is de UWV-medewerker de klant. UWV heeft ca. 19.000 medewerkers die in 4 representatieve delen in het jaar bevraagd zijn.
Ministerie van Binnenlandse Zaken
Er is onvoldoende beeld over de omgang met informatie in het dagelijkse werk. Dit geldt overigens voor alle onderdelen van het ministerie van BZK, inclusief de uitvoeringsorganisaties. Dit gegeven en het feit – wat wél bekend is – dat informatie een cruciale productie- en innovatiefactor is, was de reden om een meting te doen om antwoord te krijgen op de vraag: In welke mate is de basis op orde?