Intern Klanttevredenheidsonderzoek

De kwaliteit van de dienstverlening richting klanten is sterk afhankelijk van de tevredenheid van je medewerkers over interne diensten. Zij zijn immers afhankelijk van deze stafafdelingen (bijv. IT, Facilitair, HR en Communicatie) om hun werk naar behoren uit te kunnen voeren. Door middel van een intern klanttevredenheidsonderzoek krijg je inzicht in de tevredenheid van gebruikers én de knelpunten binnen de dienstverlening.

Zorg voor een efficiënte en klantgerichte interne organisatie

De samenwerking tussen de verschillende afdelingen binnen je organisatie en een hoge tevredenheid onder medewerkers over de dienstverlening van deze afdelingen, is randvoorwaardelijk voor het succes van je organisatie. Of het nu gaat om de IT-afdeling, het HR-team, de afdeling PR & Communicatie of afdeling Facilities, als er ergens in de organisatie ontevredenheid ontstaat, dan zal dit vroeg of laat zijn weerslag hebben op de kwaliteit van de dienstverlening richting externe klanten.

Zo heeft de IT-afdeling een directe invloed op de productiviteit, het teammanagement en de afdeling HR op het werkgeluk, het MT op het maken van de juiste (interne) beslissingen en de afdeling Communicatie op hoe bijvoorbeeld organisatieveranderingen worden gecommuniceerd naar de hele organisatie.

Met een intern klanttevredenheidsonderzoek breng je duidelijk in kaart hoe je medewerkers de interne dienstverlening ervaren. Wat werkt goed en waar zijn ze tevreden mee, maar ook waar op afdelings- of procesniveau knelpunten zitten en welke suggesties voor verbetering ze hebben. Doe dit onderzoek dus regelmatig, zodat je de impact van ingezette verbeteracties kan toetsen.

De voordelen van een intern klanttevredenheidsonderzoek

Krijg inzicht in de gebruikerservaring

Met intern klanttevredenheidsonderzoek krijg je inzicht in de gebruikerservaring over en de kwaliteit van de dienstverlening van stafafdelingen zoals IT, HR en Facilitair.

Geef je interne klanten een duidelijke stem

Met de resultaten verbeter je continu de dienstverlening richting interne klanten en geef je ze een waardevolle stem in de verdere doorontwikkeling van producten en diensten. Zet hiervoor bijvoorbeeld Klantarena’s of Focusgroepsessies in.

Faciliteer medewerkers maximaal in het doen van hun werk

Op basis van de resultaten ben je in staat om de interne klant beter te faciliteren in de uitvoering van hun werk, zodat de externe klant optimaal bediend wordt.

Vermenigvuldig de impact op je organisatie met onze bewezen onderzoeksmethode.

“De persoonlijke, klantgerichte aanpak van Statisfact maakte dat de werkgroep voor Statisfact gekozen heeft. De onderzoeksresultaten zijn tot stand gekomen door hun expertise om te meten, in combinatie met goede interactie. Er is snel geschakeld en gestuurd op resultaat. Met de resultaten en met zinnig advies kan het LUMC het veranderingstraject uitstekend voortzetten.”

Waarom Statisfact?

Onze klantbelofte

Je bent verzekerd van een pragmatische en resultaatgerichte aanpak. Geen dikke rapporten, maar beweging in teams binnen jouw organisatie. We bieden heldere inzichten waarmee je direct aan de slag kan samen met geactiveerde en betrokken mensen die met de resultaten verder willen.

Unieke aanpak

Door jarenlange ervaring hebben we een unieke aanpak ontwikkelt om onze opdrachtgevers te helpen bij een professionele en efficiënte uitvoering van onderzoek. Ieder onderzoeksinitiatief doorloopt 7 stappen van meten en verbeteren. De exacte invulling bepalen we samen met jou.

Gedreven en inspirerend

We zijn trots op wat we doen. We voeren onze projecten uit met enthousiaste en gemotiveerde mensen en zien die gedrevenheid ook graag terug bij onze klanten. Daarnaast hopen we anderen te inspireren en hen aan te zetten tot actie door onze kennis en ervaringen te delen. Ook faciliteren we benchlearning door klanten met elkaar in contact te brengen om van elkaar te leren.

Ervaring

Onze bedrijfsactiviteiten zijn gestart in 2003 en in die jaren hebben we vele onderzoeken op het gebied van interne klanttevredenheid mogen uitvoeren voor onze klanten. Bekijk om een indruk te krijgen van succesvolle projecten vooral de cases onder aan deze pagina.

Klantcases intern klanttevredenheidsonderzoek

 
 

Plan een afspraak in met onze expert Andrew…

…en ontdek in 30 minuten hoe jij het meeste resultaat haalt uit een intern klanttevredenheidsonderzoek binnen jouw organisatie.