Feedbackmonitor servicedesk

De servicedesk is het eerstelijns contactpunt van jouw organisatie voor alle vragen, verzoeken en klachten van klanten, en daarmee het kloppend hart van de organisatie.

Een klant wil met zo min mogelijk gedoe en goed en snel geholpen worden. Het is dus cruciaal dat je continu de kwaliteit van de afhandeling van meldingen in kaart brengt en hierop bijstuurt.

Onze feedbackmonitor biedt dit inzicht, zodat je tijdig kan ingrijpen.

Maak van je servicedesk een ‘happy customer desk’

Voor veel organisaties is de servicedesk het eerste contactpunt voor interne en externe klanten. De servicedesk behandelt vragen, bestellingen, klachten en andere verzoeken en zet deze door naar de juiste oplosgroepen of afdelingen voor verdere afhandeling.

De kwaliteit van de servicedesk is daarmee doorslaggevend voor de (interne) klanttevredenheid, medewerkerstevredenheid en de overall bedrijfsresultaten.

Met onze Feedbackmonitor breng je in kaart hoe meldingen bij de servicedesk worden opgepakt en afgehandeld. Je krijgt inzicht in de kwaliteit van de afhandeling en wat de tevredenheid is van klanten over de servicedesk. Zo zorg je ervoor dat je het maximale kan halen uit het kloppend hart van de organisatie.

De voordelen van een feedbackmonitor voor je servicedesk

Zet de klantbeleving van de servicedesk op #1

Krijg doorlopend inzicht in de beleving van klanten na het afhandelen van servicedesk meldingen of een belangrijk contactmoment, zodat je tijdig kan bijsturen op de kwaliteit van de dienstverlening. Bovendien helpt feedback monitoring om het effect van veranderingen, grote verstoringen of ingezette verbeteracties inzichtelijk te maken.

Krijg inzicht in mogelijke procesverbeteringen

Breng de knelpunten in beeld van achterliggende (keten)processen, zodat je gericht verbeteringen kan aanbrengen op procesniveau. Hierdoor ben je in staat om de kwaliteit van de servicedesk structureel te verhogen en een positieve impact op de klantbeleving te realiseren.

Zet naast servicelevel rapportages de gebruikersbeleving centraal

Voer constructieve gesprekken met (interne) leveranciers rondom de prioritering van acties door naast de harde cijfers ook gebruikersbeleving te rapporteren.

Vermenigvuldig de impact op je organisatie met onze bewezen onderzoeksmethode.

“Ik zou de samenwerking met Statisfact omschrijven als dat jullie je werk heel goed doen, de rapporten zijn overzichtelijk en de periodieke infographics zijn echt van toegevoegde waarde naar klanten. Kernwoorden: prettig, vertrouwen en zakelijk, mooie mix.”

Waarom Statisfact?

Onze klantbelofte

Je bent verzekerd van een pragmatische en resultaatgerichte aanpak. Geen dikke rapporten, maar beweging in teams binnen jouw organisatie. We bieden heldere inzichten waarmee je direct aan de slag kan samen met geactiveerde en betrokken mensen die met de resultaten verder willen.

Unieke aanpak

Door jarenlange ervaring hebben we een unieke aanpak ontwikkelt om onze opdrachtgevers te helpen bij een professionele en efficiënte uitvoering van onderzoek. Ieder onderzoeksinitiatief doorloopt 7 stappen van meten en verbeteren. De exacte invulling bepalen we samen met jou.

Ervaring

Onze bedrijfsactiviteiten zijn gestart in 2003 en in die jaren hebben we vele feedbackmonitors mogen uitvoeren voor de servicedesk van onze klanten. Bekijk om een indruk te krijgen van succesvolle projecten vooral de cases onder aan deze pagina.

Gedreven en inspirerend

We zijn trots op wat we doen. We voeren onze projecten uit met enthousiaste en gemotiveerde mensen en zien die gedrevenheid ook graag terug bij onze klanten. Daarnaast hopen we anderen te inspireren en hen aan te zetten tot actie door onze kennis en ervaringen te delen. Ook faciliteren we benchlearning door klanten met elkaar in contact te brengen om van elkaar te leren.

Klantcases feedbackmonitor servicedesk

 
 

Plan een afspraak in met onze expert Andrew…

…en ontdek in 30 minuten hoe jij het meeste resultaat haalt uit een feedbackmonitor van jouw service desk.