Belevingsmonitor

Het doorvoeren van veranderingen in de organisatie gaat vaak niet over één nacht ijs en kan een merkbare impact hebben op de werkbeleving van medewerkers.

Zorg er daarom voor dat je tijdens het verandertraject continu in controle bent over de impact op de medewerkerbeleving, zodat je tijdig kan bijsturen of ingrijpen.

Zorg dat je het gedrag van je medewerkers kan voorspellen in tijden van verandering.

Bij een organisatie in transitie maken medewerkers meerdere herkenbare fasen van verandering door. Het is noodzakelijk om deze fasen te onderkennen en meetbaar te maken. Zo wordt het gedrag van medewerkers in tijden van verandering bepaald door het willen veranderen, het moeten veranderen en het kunnen veranderen.

Zo blijkt dat als een medewerker de meerwaarde inziet van een verandering (het willen), hij sociale druk voelt om daadwerkelijk te veranderen (het moeten) én de kennis heeft om de gedragsverandering te realiseren (het kunnen), de veranderbereidheid logischerwijs eerder tot stand komt.

Een belevingsmonitor geeft je continu inzicht in de impact van organisatieveranderingen op de beleving van je medewerkers en hun vermogen om bij te dragen aan deze veranderingen.

De voordelen van een belevingsmonitor

Creëer ambassadeurs voor veranderingen binnen de organisatie

Met de inzet van dit meetinstrument betrek je medewerkers actief bij de veranderopgave. Er ontstaat hiermee draagvlak voor de verandering en levert ambassadeurs op die bij de implementatie betrokken kunnen worden.

Volledig inzicht in de harde en zachte impact van veranderingen

Je krijgt inzicht in de ‘harde indicatoren’, zoals de implementatie van nieuwe werkwijzen of systemen. Maar ook in het ‘psychische klimaat’ en de impact van veranderingen op de productie en motivatie van medewerkers.

Breng de voortgang van veranderingen in kaart met data

Dit meetinstrument biedt jouw organisatie een cijfermatige onderbouwing van het sentiment binnen de organisatie, inzicht in de trendontwikkeling (‘zijn we alweer op de goede weg’) en stuurinformatie voor het inzetten van interventies.

Medewerkersonderzoek in tijden van organisatieverandering.

Wat is het en hoe voer je het succesvol uit?

Ik zou de samenwerking met Statisfact omschrijven als fijn en prettig en beveel ze aan omdat ze betrouwbaar, deskundig, en betrokken zijn. Bovendien is maatwerk leveren mogelijk”

Waarom Statisfact?

Onze klantbelofte

Je bent verzekerd van een pragmatische en resultaatgerichte aanpak. Geen dikke rapporten, maar beweging in teams binnen jouw organisatie. We bieden heldere inzichten waarmee je direct aan de slag kan samen met geactiveerde en betrokken mensen die met de resultaten verder willen.

Unieke aanpak

Door jarenlange ervaring hebben we een unieke aanpak ontwikkelt om onze opdrachtgevers te helpen bij een professionele en efficiënte uitvoering van onderzoek. Ieder onderzoeksinitiatief doorloopt 7 stappen van meten en verbeteren. De exacte invulling bepalen we samen met jou.

Ervaring

Onze bedrijfsactiviteiten zijn gestart in 2003 en in die jaren hebben we vele belevingsmonitoren mogen uitvoeren voor onze klanten. Bekijk om een indruk te krijgen van succesvolle projecten vooral de cases onder aan deze pagina.

Gedreven en inspirerend

We zijn trots op wat we doen. We voeren onze projecten uit met enthousiaste en gemotiveerde mensen en zien die gedrevenheid ook graag terug bij onze klanten. Daarnaast hopen we anderen te inspireren en hen aan te zetten tot actie door onze kennis en ervaringen te delen. Ook faciliteren we benchlearning door klanten met elkaar in contact te brengen om van elkaar te leren.

Klantcases belevingsmonitor.

 
 

Plan een afspraak in met onze expert Maarten…

…en ontdek in 30 minuten hoe jij het meeste resultaat haalt uit een belevingsmonitor binnen jouw organisatie.